czwartek, 29 listopada 2012

Kiełki też są jadalne!

Wiem, że znaczna część społeczeństwa stroni od kiełków w obawie przed tym, że zamienią się w króliczki ;) Gwarantuję, że nic takiego nie będzie miało miejsca! Kiełki są nie tylko zdrowe, ale i smaczne!



Kiełki posiadają mnóstwo witamin (B, E, K, PP), fosforu, magnezu, wapnia, potasu, beta-karotenu, białka i kwasów omega-3. Są bogate w błonnik, a ubogie w kalorie. Obniżają też poziom cholesterolu, chronią nas przed wpływem wolnych rodników, zapobiegają miażdżycy i nowotworom. Wpływają pozytywnie na cerę, paznokcie, włosy, zęby, kości i przede wszystkim- na dobre samopoczucie :)

- główka sałaty masłowej lub zwykłej
- garść kiełków
- 2 łyżki ziaren słonecznika
- 2 łyżki siemienia lnianego
- 2 łyżki pestek dyni
- 1 łyżka oliwy z oliwek
- 1 łyżeczka octu
- bazylia, pieprz
- 1 gruszka

Sałatę i kiełki umyj i osusz. Gruszkę umyj, obierz i pokrój w kostkę. W szklance wymieszaj: oliwę, ocet, przyprawy. Wszystkie składniki (razem z ziarnami) przełóż do miski i wymieszaj. Podawaj z grzankami lub ciemnym pieczywem.


Smacznego!

El Vi

8 komentarzy:

  1. pyszna sałatka! bardzo lubię kiełki i sama je hoduję, moje ulubione to kiełki rzodkiewki, ale lubię również rzeżuchę, lucernę i każde inne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie, ja tez muszę się zmotywować do zahodowania! :)) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. My też bardzo lubimy kiełki, ja najbardziej na kanapkach, mąż w sumie również. Ale i w sałatkach też nieraz się pojawiały. Nie rozumie tej części społeczeństwa co są zdecydowanie na NIE, bo po prostu NIE. Nie skosztuje i już. Super sprawa jak dla mnie :) I tak jak mówisz, toż to samo zdrowie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię, ale szczerze przyznam, że od niedawna, więc moją misją stało się szerzenie ich dobroci :D Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Szerz szerz, ja też szerzę. Mój mąż też bardzo lubi

      Usuń
  3. Kiełki są nie tylko zdrowe , ale też niezwykle smaczne...to niesamowite , że taka mini roślinka ma tak bogaty smak i aromat dojrzałego warzywa :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarze, miło mi czytać je wszystkie. Zapraszam znowu! :)

healthisbetterev.blogspot.com_fotki healthisbetterev.blogspot.com_pixmark