środa, 5 grudnia 2012

Leniwe pierniczki (:

Leniwe z dwóch powodów: szybko i łatwo się je robi- wersja dla leniuszków; będą leżakowały w szczelnie zamkniętym, metalowym pudełku do Świąt, więc troszkę się polenią ;).

Te pierniczki są naprawdę idealne: pyszne, kruche, nie za słodkie- cudowne!

Przepis zaczerpnęłam tu.

Tuż przed Świętami wyjmę je z ich metalowego legowiska, ozdobię lukrem i jadalnymi mazakami :)




- 500 g mąki pszennej
- 200 g miodu
- 100 g cukru
- 120 g masła
- 2 łyżeczki sody oczyszczonej
- 40 g przyprawy piernikowej

Masło rozpuść w rondlu, dodaj cukier i mieszaj, aż się rozpuści. Do dużej miski wsyp mąkę, sodę, przyprawę piernikową. Wymieszaj. Dodaj miód, jajko i masło z cukrem. Wyrób gładkie ciasto. Rozwałkuj je cienko, posypuj mąką, aby się nie przyklejało. Foremkami wykrawaj pierniczki i układaj niezbyt blisko siebie na blasze i papierze do pieczenia.



Piecz ok. 8 minut w temperaturze 180 stopni. Studź na klatce i przekładaj do pudełka.





Teraz wystarczy TYLKO poczekać do Świąt i... smacznego! :)






13 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładne :), w ub. roku robiłam z podobnego przepisu i zamknięte w szczelnym pudełku pysznie skruszały. Twoje na pewno będę pyszne, i ślicznie ozdobione lukrem. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje już są kruche, ale zamknęłam i schowałam głęboko, bo codziennie odnotowuję ubytek w pudełku ;) Dziękuję bardzo za komentarz i odwiedziny :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Ale smakowicie wyglądają :) Może też jakieś zrobię...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Polecam. Nie ma nic lepszego, jak pierniczki z herbatką wieczorem na kanapie ;))

      Usuń
  4. Szybkie i proste :) W skrócie - IDEALNE! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudne, i jakie proste w wykonaniu, już drukuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wpadnij też do mnie na drugiego bloga, o gotowaniu:

    http://przepisownik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydrukowałam, ale zdjęć nie drukuje :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeżeli chcesz, zapisz sobie zdjęcia i wydrukuj oddzielnie :) Dziękuję za komentarze i odwiedziny :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. mam pytanie czy pierniki muszą leżakować by były kruche?



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje były tak na prawdę od razu kruche, gotowe do jedzenia :) Jeżeli jednak wyjdą trochę za twarde, a będą potrzebne "na zaraz", proponuję zamknąć je szczelnie z kawałkiem jabłka na jakiś czas i powinny zmięknąć :) Pozdrawiam!

      Usuń

Bardzo dziękuję za komentarze, miło mi czytać je wszystkie. Zapraszam znowu! :)

healthisbetterev.blogspot.com_fotki healthisbetterev.blogspot.com_pixmark