środa, 5 grudnia 2012

Jak zima, to tylko pod pierzynką! ;)

Sałatka, którą nazywamy "Śledziami pod pierzynką", była częstym gościem w moim rodzinnym domu odkąd pamiętam. Uwielbiałam ją wtedy, uwielbiam ją dziś. Z racji tego, że zbliżają się Święta, postanowiłam przypomnieć sobie jej smak i zapach. Może Wam też się spodoba i dopiszecie ją do swojej lity potraw Świątecznych? U mnie jest zdecydowanie must have! :)

Śledzie są bogate w białko- pełnowartościowe i dobrze przyswajalne, kwasy omega-3 i witaminy (szczególnie D). Pomagają nam w przemianie materii i spalaniu tkanki tłuszczowej. Posiadają sporo żelaza, cynku, miedzi, fosforu i jodu. Wpływają też na nasz nastrój! :) Zwiększają poziom serotoniny, wzmacniają pamięć.



- 500 g filetów śledziowych (ja kupiłam w oliwie, pakowane)
- 1 mała cebula
- 5 ugotowanych ziemniaków
- 3 ugotowane buraczki
- 3 ogórki kiszone
- 3 ugotowane jaja
- 3 łyżki startego sera
- pół słoiczka majonezu (w wersji fit- jogurtu greckiego)
-sól, pieprz

Śledzie pokrój na ok. 2-centymetrowe kawałki i ułóż na dnie wysokiego naczynia z szerokim dnem. Układaj kolejno: cebulę pokrojoną w drobną kostkę, pokrojone w drobna kostkę ziemniaki, starte na tarce o dużych oczkach buraki, ogórki i jajka pokrojone drobno. Wierzch smaruj majonezem/jogurtem greckim i posyp serem. Warstwy doprawiamy dowolną ilością soli i pieprzu.

Smacznego! :)

19 komentarzy:

  1. Mmm, śledzie - pychota! :) Przypomniałaś mi tym apetycznym daniem, jak dawno ich nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie, a w dodatku ma wszystko to, co lubię!

    OdpowiedzUsuń
  3. często ją robię :) jest pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  4. pani mikołajowa6 grudnia 2012 02:23

    Ja w wersji "fit" polecam zrobić po prostu majonez domowej roboty - nie jest może niskokaloryczny, ale zdrowy i robiony na oleju rzepakowym będzie bogaty w omega-3, które ponoć też ułatwiają chudnięcie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł, szczególnie, że naprawdę uwielbiam smak majonezu :) Dziękuję za uwagę i pozdrawiam :))

      Usuń
  5. śledzik pod pierzynką to ulubiony śledź mojego męża :)
    troszkę inaczej go robimy ... nie dodajemy zółtego sera ... u nas jest za dodatkowo warstwa gotowanej marchewki i więcej cebulki ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też znam tę wersję i bardzo ją lubię :)) Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. mniam uwielbiam ta salatke czesto ja robie na swieta :)

    OdpowiedzUsuń
  7. w moim rodzinnym domu(w Białymstoku)ta sałatka również królawała na stole,ale trochę w innej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o, ja teraz mieszkam w Białymstoku! :) Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Pozdrawiam również i "pozdrów" Białystok ode mnie ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarze, miło mi czytać je wszystkie. Zapraszam znowu! :)

healthisbetterev.blogspot.com_fotki healthisbetterev.blogspot.com_pixmark