czwartek, 24 stycznia 2013

Latte z puree z zsiadłym mlekiem i żeberkiem wieprzowym

Od dzisiaj będę moim gościom serwować nie tylko Latte z ekspresu do kawy, ale także z garnka, w postaci puree :) Zobaczcie sami!



PS. Przepis znalazłam w mojej aplikacji na telefonie- "Kuchnia+" pod tytułem: " "Latte" z puree ziemniaczano-maślanego, zsiadłego mleka z pieczonym żeberkiem wieprzowym". Troszkę go zmodyfikowałam. Polecam!

* Porcja dla 2 osób:

 Latte ziemniaczane:

- 5-6 ziemniaków
- 1,5 łyżki masła
- ok. 100 ml zsiadłego mleka
- szczypta gałki muszkatołowej
- 2 plasterki szynki

 Reszta składników:

- 0,6 kg wieprzowych żeberek bez tłuszczu
- 4 liście laurowe
- 4 ząbki czosnku
- 2-3 łyżki miodu
- 2 małe cebule
- łyżka sosu sojowego
- 1 marchewka
- 1 mała łodyga pora
- sól, pieprz
- oliwa z oliwek

Żeberka umyj, oczyść, natrzyj solą i pieprzem. Dodaj miód, liście laurowe, całe ząbki czosnku i sos sojowy. Całość wymieszaj i wstaw do lodówki.

Rozgrzej rondel z grubym dnem i na oliwie smaż pokrojone w spore kawałki: cebule, por i marchew. Duś chwilę.

Żeberka wyjmij z lodówki i przesmaż na rozgrzanej patelni (bez oliwy) z każdej strony aż się zarumienią. Przełóż je wraz z sosem i dodatkami do rondla z warzywami, dodaj trochę wody (w razie potrzeby możesz ją co jakiś czas dolewać). Na patelnię, na której smażyły się żeberka wlej trochę wody i całość dodaj do rondla. Duś ok. 40 minut, aż mięso zacznie odchodzić od kości.

Ziemniaki ugotuj w osolonej wodzie. Gnieć na gładką masę z dodatkiem masła, gałki muszkatołowej, soli i pieprzu. Cienkie plastry szynki przesmaż na patelni aż się zarumienią. Puree przełóż do wybranych przez siebie naczyń (ja podałam jak Latte- w wysokiej szklance i, dla odmiany, w miseczce, jak deser :)), polej zsiadłym mlekiem i przystrój szynką.

Daję głowę, że żeberka Was zachwycą!

Smacznego!














27 komentarzy:

  1. Hi, all the time i used to check web site posts here in the early
    hours in the morning, since i like to gain knowledge of
    more and more.
    My webpage > interesting web site

    OdpowiedzUsuń
  2. Piyush Group is
    today one of the leading real estate developers of the country.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne <3
    Zaobserwujesz?http://mikilove47582.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. What a stuff of un-ambiguity and preserveness of precious experience concerning unexpected emotions.



    Also visit my site: http://www.youtube.com/watch?v=pwex99npRdc

    OdpowiedzUsuń
  5. O kurcze nigdy się z tym nie spotkałam :)
    Fajny blog! Dodaję do obserwowanych i zapraszam do mnie kochana :) :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie jadłam takiego połączenia, ale wygląda smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie jadłam takiego połączenia, ale wygląda smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ty to robisz, że tak szybko stajesz się popularna? :) Nam coś nie wychodzi :/ Mało komentarzy, mało obserwacji... Zapraszamy, komentuj, czytaj i jak się spodoba to obserwuj :) jak chcesz udzielić nam paru rad to tu jest mail redavem@gmail.com . Pozdrawiam i życzę smacznego :) redbirdday.blogspot.com ~~Zoey :**

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny pomysł :)wiem że nikt nie lubi zostawiania linków do siebie, ale dzieki temu możemy się wszystkie odnależć :)
    mam nadzieję że się nie gniewasz… :) u mnie jest wszystkiego po troszku - kuchnia moda kosmetyki zapachy :)
    to juz ostatnie dni konkursu zapraszam :)
    mybeautyjoy.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  10. Niech się spełnią Bożonarodzeniowe życzenia,
    Te trudne i łatwe do spełnienia.
    Niech się spełnią te duże i małe,
    mówione głośno lub nie mówione wcale.
    Życzę wszystkim miłośnikom dobrej kuchni zdrowych, radosnych i spokojnych świąt.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajnie i z pewnością zdrowo to wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dogadzasz sobie, ładne zdjęcia, aż zrobiłem się głodny. Gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  13. mmm… wygląda niebywale apetycznie! mniam

    OdpowiedzUsuń
  14. Byloby nam milo, gdybys zechcial go wpisac na Ptitchef.com, zeby mozna go bylo zaindeksowac.

    Ptitchef jest katalogiem, który pozycjonuje najlepsze kucharskie strony internetowe w sieci. Setki blogów juz sa na nim juz zapisane i korzystaja ze strony Ptitchef, zeby przedstawic swoje wlasne strony internetowe.

    Zeby zapisac sie na Ptitchef, wejdz na
    http://www.petitchef.pl/index.php?obj=myaccount_site&action=form

    lub na http://www.petitchef.pl i kliknij na « Dodaj swój blog-strone » w górnym pasku.

    Pozdrawiam

    Camelia
    Petitchef.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Zabawny pomysł z podaniem tego jak latte :P Wygląda przewrotnie i apetycznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę tego spróbować ciekawe to puree :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Ależ ciekawe propozycje, od razu nabrałam ochoty bo nic takiego wczesniej nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Great article. I read this article properly. This is one of the best posts. Thanks sharing this article
    Redbubble,Spreadshirt uk,teefury coupon,t shirt hell,threadless us
    Teespring coupon,Teepublic coupon,80stees coupon codes

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajny przepis, pysznie to wygląda :-)
    Zapraszam do mnie :-)
    http://www.mecooks.com

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarze, miło mi czytać je wszystkie. Zapraszam znowu! :)

healthisbetterev.blogspot.com_fotki healthisbetterev.blogspot.com_pixmark